img

Jak zdobyć klientów usług tłumaczeń bezpośrednich

Zostań zaangażowany!

Jeśli chcesz poprawić swoją reputację w dziedzinie tłumaczeń, jednymi z najlepszych sposobów na to jest publikowanie, prowadzenie wykładów, a nawet prowadzenie warsztatów. Dowiedz się, jakie lokalne lub krajowe społeczności tłumaczy istnieją w Twojej okolicy i upewnij się, że się angażujesz. Zaproponuj, aby napisać dla swoich publikacji, stać się aktywnym, a nawet dostarczyć wykład. Może to wymagać pracy wolontariuszy, ale po drodze, będziesz zdobywać reputację, która uczyni cię bardzo atrakcyjnym dla klientów z górnej półki.

Stwórz swoją własną markę

Jeśli jesteś niezależnym tłumaczem szukającym bezpośrednich klientów, to dlaczego nie stworzyć marki wokół swojej firmy? Musisz być zauważony, a bezpośredni klienci muszą cię odkryć. Wszyscy profesjonalni tłumacze powinni mieć swoją własną stronę internetową. Nie jest konieczne, abyś prowadził blog, ale koniecznie musisz mieć adres internetowy. Twoja strona internetowa jest jak adres fizyczny, ponieważ to właśnie tam ludzie mogą Cię znaleźć. A ponieważ jest to dom Twojej firmy, musi robić dobre wrażenie na odwiedzających. Upewnij się, że treść na Twojej stronie internetowej jest informacyjna, atrakcyjna i aktualna. Jeśli lubisz blogować, możesz urozmaicić swoją markę, budując społeczność wokół swojej firmy. Estetyka, czyli profesjonalny wygląd Twojej strony, a także pomysły, sugestie i argumenty przedstawione na Twojej stronie - wszystko to sprawia, że jest ona atrakcyjna dla Twojego rynku docelowego. To także sposób, w jaki zostaniesz zauważony!

Rozpocznij pracę w sieci

Nawet jeśli socjalizacja nie jest dokładnie tym, czym się zajmujesz, musisz zdobyć kontakty towarzyskie i zacząć tworzyć profesjonalne sieci. Zarówno Twoi klienci, jak i potencjalni klienci potrzebują sposobu na połączenie się z Tobą, a Ty potrzebujesz sposobu na interakcję z nimi, dlatego wiele osób ma zarówno profile na Facebooku, jak i Twitterze. LinkedIn to kolejna świetna profesjonalna strona sieciowa, na której zewnętrzni tłumacze mogą łączyć się ze sobą: w wielu grupach tłumaczeniowych znajdują się tysiące członków, z których wszyscy mogą się uczyć i komunikować. Niektóre z tych grup są tworzone specjalnie w celu publikowania prac.

Tworzenie profili na stronie Translation Cafe i Proz.com

Są to profesjonalne strony internetowe stworzone dla klientów z branży tłumaczeniowej, w tym dla klientów bezpośrednich, w celu poszukiwania profesjonalnych tłumaczy. Otrzymasz maksymalne korzyści z tych stron, jeśli kupisz członkostwo, ale ogólny konsensus jest taki, że strony te są warte wydanych pieniędzy. Pamiętaj, że kiedy tworzysz swój profil, stwórz kompletny, informacyjny profil!

Zapytaj o rekomendacje

Nie wahaj się poprosić swoich zadowolonych klientów, aby dać Ci referencje, ponieważ większość klientów są więcej niż szczęśliwi, aby dać Ci rekomendację. Ale być może będziesz musiał o nią poprosić! Powiedz swoim zadowolonym klientom, że będziesz wdzięczny za ich poparcie, i oferują niektóre z wizytówek dla nich do rozprzestrzeniania się. Oczywiście, relacje, które masz z tym klientem musi pozwolić na tego rodzaju prośbę, bo nikt nie lubi nachalnych tłumacza! Bycie zbyt natarczywym może narazić waszą relację na ryzyko.

Dowiedz się, jak komunikować się z klientem

Proponujemy przeczytanie co najmniej jednej książki na temat negocjacji biznesowych i komunikacji. Jako tłumacz, spędzasz większość czasu siedząc przy komputerze, ale jeśli zamierzasz postawić się na spotkanie z ludźmi, którzy mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy, to ważne jest, abyś zrobił dobre pierwsze wrażenie. Istnieje wiele dobrych książek, które nauczą Cię, jak stać się dobrym negocjatorem biznesowym i komunikatorem. Dla tej odrobiny dodatkowej pewności siebie, przeczytaj jedną lub dwie z nich, a następnie iść i zrobić pierwszy kontakt?

Czy mieszkasz w mieście?

Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi "tak", to prawdopodobnie masz więcej możliwości niż inni tłumacze. W dużych miastach istnieje wiele rodzajów przemysłu, w których masz potencjał, aby spotkać się z zagranicznymi inwestorami, którzy chcą zlokalizować usługi i/lub produkty. Bądź na bieżąco z nowymi inwestorami zagranicznymi i dowiedz się, kim są istniejący inwestorzy zagraniczni w Twoim mieście. Dobrze wykorzystajcie Państwo miasto, w którym mieszkacie!

Marcin Jaworski

Redakcja vincecarter.pl

Zobacz również